Waarom e-mailmarketing ook in 2023 nog steeds zal werken

E-mailmarketing lijkt op papier misschien minder hip dan influencer marketing of TikTok-advertenties. Toch zal het medium ook in 2023 weer hoge toppen scheren en een vaste waarde in online marketing zijn. Graag lijsten we even op waarom.

Benieuwd hoe jij e-mailmarketing kan inzetten in jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op, we begeleiden je van A (opzet van account en aanmaak templates) tot Z (beheren van contactenlijsten en interpreteren van rapportages).

Meten is weten

Ook in digitale marketing is meten weten en net dat is één van de voordelen van e-mailmarketing. Alle bekende platformen voor het verzenden van nieuwsbrieven hebben uitgebreide rapportmogelijkheden waaruit je interessante data kan halen, zoals welke mails werden geopend, op welke elementen men klikt en zo meer.

Hierdoor weet je perfect welke onderwerpen aanspreken en welke niet. Welke titels en knoppen overtuigen om verder te lezen. Zo kan de juiste kleur voor een call to action-knop tot 34% meer kliks opleveren!

E-mail is een uitgelezen medium om deze zaken te meten én te experimenteren. Met A/B-testing kan je makkelijk verschillende versies van één mailbericht opstellen om te zien welke versie voor de beste resultaten zorgt.

Als je met data en persoonlijke gegevens bezig bent, is het ook belangrijk te weten dat bepaalde aanbieders volledig GDPR-conform zijn. Zo werken we bij Moïzo al jaren samen met het Belgische e-mailmarketingbedrijf Flexmail.

Persoonlijke massacommunicatie

E-mailmarketing is een vorm van massacommunicatie, je kan op een eenvoudige manier een groot publiek bereiken. In tegenstelling tot veel andere kanalen, kan je e-mailmarketing verregaand personaliseren. Dit zorgt voor een positievere beeldvorming bij de ontvangers en een betere ROI (Return On Investment).

In 2023 zal deze personalisatie nog belangrijker worden. Wie bijvoorbeeld koffie en thee online verkoopt, kan na een tweetal maanden een mail sturen met de vraag of de producten bevallen zijn en bijvoorbeeld een kortingscode voor een ‘refill’ bezorgen.

Ook ‘customer appreciation mails’ zitten in de lift. Een boodschap wanneer de klant verjaart of een exclusief aanbod voor bepaalde klanten wordt erg gewaardeerd.

Het e-mailingplatform dat Moïzo aanbiedt, kan deze uitgebreide segmentatie voor u configureren.

Snel op te starten ook met jouw budget en makkelijk op te schalen

Wat heb je nodig voor een succesvolle e-mailcampagne?:

  • een betrouwbaar e-mailplatform
  • een goed product
  • een duidelijke boodschap

Ziezo, met een beperkt budget kan je al een geslaagde e-mailmarketing strategie op poten zetten. Ben je overtuigd van het succes en de ROI, dan kan je verder opschalen. Daarnaast zijn de kosten voorspelbaar. Je weet exact hoeveel het kost om jouw berichten uit te sturen.

Benieuwd hoe ook jij e-mailmarketing kan inzetten in jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met Moïzo op. Wij helpen je graag met de opzet van jouw platform, opmaak van templates en het uitwerken van een strategie op maat van jouw bedrijf. We werken daarvoor samen met Flexmail, een op en top Belgisch bedrijf dat ook volledig GDPR-conform werkt en uitstekende cijfers kan voorleggen qua delivery rate.

Deel dit bericht!